úterý 2. června 2015

Beta 2.29

Tento týden asi ve středu by měla být otevřena beta asi největšího letošního update, které v hlavních bodech bude obsahovat:
  • Změnu critical hit systému + quest na získání Turqu
  • Překopání celého profession systému
  • Předělání Incarnamu
  • "Idols" - systém pro získávání více exp a loot z fightů

Bude toho zatraceně moc, a tomu taky odpovídá délka všech devblogů, které se budu snažit co nejvíc zkrátit.

____________________________________________________________________________________________
Změna critical hit systému
Pointa celé změny je celkové zjednodušení systému, jak crity fungují. Doteď bylo nutné mít na 50% šanci na crit 45 ch z equipu a dofusu (non agi char) a hned po 50% rate následuje 1/3, což vychází na 33% šanci, takže docela skok - snaha je tak nějak minimalizovat tyhle rozdíly. Další věcí je, že jakmile hráč dosáhnul magickou hranici 1/2, další crity z equipu navíc byly zbytečné - tohle už nebude nadále platit, každý crit na equipu vám bude k dobru. Stejně tak se má odstranit vliv agility na crity. Jediný vliv bude mít agilita už jen na bonus v lock a dodge.

Největší kosmetickou změnou je to, že crity budou odteď vyjádřeny jako % a půjde překročit limit 50% criticial hit rate.



Cíle změn
  • Udělat critical hit systém jednodušší a pochopitelnější
  • Zvýšit celkový critical hit rate
  • Překonání hranice 50% critical hit rate
  • Donutit hráče k větší variabilitě setů

Base critical rate
= základní critical rate spellů a zbraní (například Sword of Iop 1/50, Pressure 1/40 atd.), ke kterému se aktuálně přičítají crity z equipu a agi.

Tahle změna je právě to "celkové zvýšení crit rate", které jsem zmiňoval v cílích téhle změny. Base crit hit rates budou zvýšeny podle vzorce: 55-1/(old rate) [%]. V následující tabulce jsou příklady, jak budou vypadat nejzákladnější base crit hit rate po update. Pro lidi, co budou s noncrit setem to jsou docela slušné šance, jak critovat i bez turqu, takže se otvírají úplně nové možnosti pro noncrit sety.


Příklad: za předpokladu, že 1 critical hit na equipu bude po update přidávat 1% critical hit rate - jak má spell 5% base critical hit rate, equip co přidává 10% critical hit rate se ve výsledku bude rovnat 15% šanci na crit.

Odstranění hranice 50% maxima critical hitu
Odteď bude možné překročit tento limit až dokonce na úroveň 100%, ovšem pochopitelně za obrovských ztrát v ostatních statech (žádný normální equip vám nedá tolik critů jen tak). Naproti tomu nepůjde někomu způsobit to, že by šel s crity do mínusu - nevím, jestli jsem dobře pochopil, ale třeba ve fightu někdo, kdo bude mít noncrit set, a dostane od Pandy Terror, který dává -7 critical hit, by neměl jít do mínusu.
Poznámka: sramův spell Jinx - bude pořád fungovat naprosto stejně - char, který bude mít Jinx nemůže dát crit.

Turqoise Dofus
Pochopitelně Turq nemůže v novém systému zůstat s 20 crity, protože by nebylo až tak těžké dosáhnout nějaké (reálné) hranice 70% na critical hit bez velkých ztrát na statech. Nově budou mít všechny Turqy bez výjimky 10% critical hit rate a půjdou získat pouze přes quest. Každopádně není se třeba bát, že ti, kteří doteď mají set 1/2 by najednou byli 1/8 a podobně.. systém je vybalancovaný tak, aby stávající hráči s 50% crity měli po update +- pořád stejně. Jak by to mohlo vypadat pro hráče s aktuálně 1/2 po update, je uvedeno v následující tabulce (myslím, že to je pochopitelné a nemusím k tomu víc nic dodávat):


Přeloženo a zkráceno z devblogu: http://www.dofus.com/en/mmorpg/news/devblog/tickets/433987-changes-critical-hits-system

Můj komentář ke změně critů
Změna je docela v pohodě, jen první věc, co mě napadá je, že teď bude ještě těžší udělat a jednoznačně říct, který set je nejvíc "top". Variant teď bude fakt hodně, protože odpadá nutná podmínka na 1/2. 100% critical hit set bude každopádně blbost, protože obětujete spoustu statů jenom kvůli crit hit equipu a nakonec zjistíte, že na crit dáváte míň, jak v 0 crit setu a první hráč s 200 crit res vás odrovná. Rozhodně se otevírají úplně nové možnosti pro non-crit sety, které budou mít dokonce až 25% šanci base na některé základní class spelly, což je v klidu. Těžko říct, jak půjdou některé sety vybalancovat tak, že char bude mít 40% nebo 60% šanci na crit s dobrými staty. To ukáže až čas a nemyslím si, že momentálně může někdo říct, že je 100% "gear ready" na goult. Podle mě teď budou podobné weby jako je Dofusbook a Dofusplanner praskat ve švech. Jinak jsem docela zvědavý na Turq questy, na to se docela těším, jedna z mála věcí, která mě paradoxně ještě bavila dělat. Určitě pak sepíšu postup k ostatním Dofus questům, které jsem už sepisoval tady.

____________________________________________________________________________________________
Změna systému profesí
Nikoho jiného na Rushu nemůže tahle změna nasrat víc, než mě, protože jsem před 5 měsíci dodělal všechny profese na 7 různých charech starou otravnou cestou. Odůvodněním celé změny je, že systém profesí se za celou dobu od svého vzniku nijak moc nevyvinul, což musím dát Ankamě za pravdu. Celkově expení, časová náročnost dělaly z profesí docela strašáka pro začínající hráče a později pokud jste toho chtěli rozjet víc bylo třeba obětovat dost času a mnohdy taky kamas. Všechno se má v update změnit (zjednodušit).

Cíle
  • Udělat získání a používání profesí snažší
  • Umožnit hráčům efektivněji využívat své profese
  • Vyhecovat k vyzkoušení více doteď celkem nedostupných profesí (wow so soon, thanks Obama)
  • Zpřístupnění některých receptů na častější použití
  • Překopávka systému expení profesí
  • Kombinace některých profesí
  • Lepší alternativy expení harvesting profesí
  • A další klasické kecy...

Možnost vlastnictví všech profesí na jediném charu? why not...
Po update už nebude žádný limit, jeden char bude moci mít všechny profese na jednom místě. Důvodem je to, že Ankama donutila hráče používat více charů na accountu nebo více účtů, když chtěl mít hráč více profesí, což bylo a je pochopitelně limitující. Samozřejmě já mám profese rozesety po 7 různých charech, takže jsem v prdeli a můžu začít na iopovi znova. Možná se ptáte proč, ale zjistil jsem, že logování 7 různých charů na profese není žádná zábava a docela mi to užírá z paměti mít nalogovaných několik charů jen pro pár kk za stání ve workshopu.

Získávání profesí
Všichni hráči budou mít na charu automaticky všechny profese na lvlu 1, už nebude třeba nikde za NPC chodit a učit se je. Magus profese už nebudou považovány za specializace, ale za normální plnohodnotné profese. S tím souvisí i nějaká změna smithmagic systému, kterou jsem ještě nečet, ale magování na end/exo úrovni by mělo prý zůstat +- na stejných principech.
Na novém Incarnamu by měly být navíc zavedeny nějaké nové questy zaměřené právě na profese...

Tools
Neboli to, co se nasazuje místo zbraně, aby profese fungovala, už nebudou potřeba. Jedinou výjimkou budou hunting weapons, které budou stále potřeba na huntera.

Sjednocení některých profesí
Což bude znamenat, že profese budou mít víc receptů a tím pádem mnohem lepší možnosti, jak je expit. Jména profesí se prý ještě můžou změnit, ale v hrubých rysech by se měly nové profese sjednotit takto (profese, které nejsou zmíněny, zůstanou v původním stavu):
  • Blacksmith - nahradí Sword, Shovel, Axe, Hammer, Dagger smithe
  • Carver - Bow, Staff, Wand carver
  • Farmer - Farmer, Baker
  • Fisherman - Fisherman, Fishmonger
  • Hunter - Hunter, Butcher
  • Smithmagus - Sword, Shovel, Axe, Hammer, Dagger smithmagus
  • Carvmagus - Bow, Staff, Wand carvmagus
  • Artificer (bývalý Shield Smith) - bude craftit štíty, trofeje, Idoly (které budou popsány později)

Sjednoceny budou skilly ve workshopech, například "Sew a cape/hat/bag" už bude jen "Sew", to docela ujde, odpadne tím totiž vyptávání se, co chce který ocas craftit.

200 lvl profese a expení
Z důvodu opakovaného expení přes nějaké 3-4 itemy se změní i systém expení a vybídne hráče, aby craftili z větší sorty věcí, než jak tomu doposud bylo. Už nebude tak easy najít si jeden dva recepty a expit tím nobrain 50 lvlů. Podobná změna se týká slotů, protože craft, který byl low level nemohl craftit věci, které jsou dostupné pouze například na 80 lvlu 7 sloty - a tím pádem byl useless pro toho, kdo chtěl ucraftit takovou věc. Z tohoto jsou vyvozeny tyto změny:
  • Profese půjdou vyexpit na lvl 200, přičemž současné profese budou převedeny ekvivalentně na daný lvl - převod bude proveden tak, že k aktuálnímu lvlu profese se přičte 1 lvl a vynásobí se 2 (samozřejmě s výjimkou 100 lvlů), takže lvl 77 profese bude po update lvl 156.
  • Itemy půjdou craftit podle lvlu profese - lvl 60 item půjdem craftit jen profesí co je lvl 60
  • S tím souvisí zavedení možnosti craftu 8 slotu už na lvlu 1
  • Expy už nezávisí na počtu a slotech craftěného itemu, ale na lvlu itemu, který se craftí - takže čím bližší lvl itemu k lvlu profese, tím víc exp, a zase čím dál bude lvl od profese, tím míň

Prej to povede k rychlejšímu expení, ale zase naopak bude muset člověk častěji čekovat banku na recepty a jejich lvl. Starý systém expení by měl pořád nějak fungovat, ale bude hrozně neefektivní. Nový systém jde navíc ruku v ruce s nedávno zavedeným systémem rozbíjení itemů na runy...

Expení bude počítat i s tím, že některé itemy, které jsou hard na exp, budou mít výhodu oproti těm easy, a tím pádem budou dávat ještě další exp bonus navíc. Naopak budou ale i penalty pro itemy, které jsou craftěny moc často. 

Expení u magus profesí bude fungovat na podobném principu, akorát už nebude možné magovat item, který je vyššího lvlu, než je magus. Navíc nově budou zhodnoceny i runy, kdy success vzácnější runy (MP/AP/crit např.) bude dávat bonus expy.

Pods
Je předpoklad, že spousta hráčů bude odteď mít profese na malém množství charů, a tím pádem se zavádí malý pods "bonus" pro všechny chary ze základu, a to 5 pods za každý lvl charu. 200 lvl char tedy bude mít +995 pods bonus bez jediné profese.
Profese budou pořád přidávat pods, ale trochu jiným způsobem. Čím méně profesí bude char mít, tím víc bude za 1 lvl profese kumulovat pods. Char, který bude mít na 1 postavě 18 profesí může dosáhnout astronomické výšky až 16 716 pods bonus (challenge accepted). Aktuálně char s 6 profesema může mít maximálně 9k bonus. Jak se budou pods kumulovat je zobrazeno v tabulce:


Bonus body za str zůstanou tak jak jsou. Ten, kdo má v aktuální verzi 6 profesí na charu bude mít místo 9k 11 343 pods, takže si ještě polepší.

Harvesting profese
Sbírání resources už nebude tak random, na 200 lvlu by měl hráč nasbírat podobné množství surovin, jako v předchozí verzi, každopádně během expení má být toto číslo navýšeno. Harvesting time bude sjednocený na všech lvlech na 3 sekundy (místo 12 sekund na aktuálním low lvlu).

Vybalancování receptů
  • Bude odstraněna otravná část, kdy se muselo například pro craft masa připravovat ještě preserved maso nebo podobně s rybama - nově by měla být ulovená ryba být použitelná rovnou v receptu na originální maso
  • Profese, které slouží na craftění consumable itemů (pekař, fisherman, butcher) byly vybalancovány a rozdíly, kdy jedna profese měla víc dobrých receptů (např. baker) jsou odstraněny
  • Většina consumable receptů bude mít "skřížené" ingredience, kdy surky v itemu budou pocházet od jiné profese - prostě to dokurví podobně, jak itemy s pebblama a podobnýma sračkama z oldschool bossů (ougaa eye, tot ethmoid,...), jakým způsobem to bude vypadat se nechám překvapit
  • U lumberjacka budou modifikovány recepty na prkna -> craft jednoho prkna bude vyžadovat více druhů dřeva
  • Nějaké nové druhy dřeva, které bude produkovat lumber (nějaký lepší popis k tomu není)
  • Celkově recepty u lumberjacka budou předělány způsobem kombinace surek z jiných profesí

Při té příležitosti bude zrušeno vykupování ingrediencí na craft od NPC (lemon, temporal powder atd.). Tyhle surky půjdou dropnout už jen z PvM ve větších kvantitách přes nějaké balíky obsahující různé typy surek v jednom.

Nové harvestable surky
Tohle souvisí s druhým bodem vybalancování receptů, do hry bude přidáno:
  • 6 druhů ryb
  • 3 druhy kytek
  • 2 druhy obilí
  • 1 druh stromu
  • 60 nových druhů masa (skoro každá potvora ve hře bude dropovat maso)
Jeden druh kytek a obilí se bude nacházet pouze na Otomai ostrově.

Surky používané různými profesemi
Například Flax a Hemp, které jdou sebrat farmerem i alchymistou, už po update nepůjdou alchymistou sebrat -> budou mít 2 nové kytky. Důvodem je problém, který by vzniknul kvůli vyskakujícímu oknu, protože bez toolu už klient nebude rozeznávat, zda jste to či ono.

Interface
Profese budou všechny na jednom místě v menu a recepty bude možno seřadit podle lvlu (nevím, jak tomu je teď). Nejvíce změnami projde smithmagic interface, které budu popisovat v jednom z dalších devblogů

Přizpůsobení se novému systému
Přízpůsobení je celé na hovno, tedy pokud jste něměli všechny profese na jednom acc rozmístěné po více charech anebo pokud vám nevadí, že i nadále budete muset logovat různé alty při možnosti vlastnění všech profesí na jednom.
  • Všechny profese budou po update vymazány a hráči dostanou runu za každou profesi, která bude obsahovat profesi s +1 lvlem a vynásobenou 2. Například pokud jste měli lvl 90 alchymistu před updatem, po update bude lvl 182.
  • Runy jsou samozřejmě account linked (kurva!), což se ale dá pochopit, nechat hráče expit si a dávat si mezi sebou profese by byla hovadina...
  • Všechny splněné profession achievy zůstanou tak, jak jsou bez ztrát.
  • U profesí, které budou sjednoceny do jedné, ale hráč měl na účtu například dva smithe, dostane majitel 1x blacksmith runu za každou starou smith profesi.
  • Po použití runy se postava naučí profesi a naskočí jí expy, které měl v původní profesi, přičemž jde použít i více stejných run najednou a tím pádem se expy ze staré profese nakumulují do nové
Achievy
Nebudou žádné nové, stávající získané achievy zůstanou tak, jak jsou. V dlouhodobém horizontu 
ale Ankama plánuje zavést achievy pro hráče, kteří hodlají plně investovat do rozvoje různých profesí a podle mě bude určitě v budoucnu zlatý ornament za všechny profese na lvlu 100.

Přeloženo z devblogu http://www.dofus.com/en/mmorpg/news/devblog/tickets/435083-improvements-professions-system-2-29


Všechny změny s profesema jsou v pohodě, ale... Fakt mě nasrali s tím, že není cesta přehodit profesi z jednoho acc na druhý... ale zase je mi jasné, že to prostě nejde, pokud nechcou, aby si hráči mezi sebou profese prodávali. Tak jako tak je celkem zvláštní, jak jednoduše Ankama vyjebe s oldschool hráči, kteří museli expit například Lumbera půl roku. Holt Dofus se celkově zrychluje, to je vidět za poslední roky na tom, jak Ankama drží za ručičku nově expící hráče, kteří udělají 200 za týden. A to jsem ještě nečetl ani Idols system, který má všechno ještě víc urychlit.

13 komentářů:

  1. http://forum.dofus.com/en/1-log-book/316483-turquoise-dofus-quest-adjournment-turquoise-dofus-bonuses-improvement?page=1#entry1287998
    lol, si snad dělají prdel.. den před otevřením bety prostě oznámí, že turq quest v tomhle update nebude... To je fakt paráda, prodal jsem všechny turqy z altů a teď je můžu kupovat na léto z5... Aspoň, že jsem je prodal, dokud měly nějakou cenu.

    OdpovědětVymazat
  2. Pekny clanek :)
    Takze jestli jsem spravne pochopil muzu si prendat profese mezi charama na 1 acc?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, můžeš všechno nandat na jednoho panáka.

      Vymazat
  3. Pěknej článek díky za překlad :)
    Nevíte jak to bude když nebudu mít p2p s profesema? Přes léto tu nebudu, tak jestli mám nakoupit p2p abych neztratil max lvly...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tak jak před, akorát x2, takže lvl 60

      Vymazat
  4. Cenim tvojí práci !

    OdpovědětVymazat
  5. koukám, vikin už opravdu má po zkouškovém :D oceňuji, žes to přeložil a napsal, dík :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj nejprve moc díky za překlad, fakt si toho cením a dále mám jen otázku kdy tenhle update bude spuštěný, díky :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, také mám všechny existující profese (na serveru Shika) a změna mě tak moc nepotěšila, že jsem zkusila Ankamu požádat o přesun profesí na main char s tím, že doložím vlastnictví všech účtů. Tak uvidím, zatím se se mnou baví. Děkuji za překlad, hodně věcí mi to upřesnilo. majka (Fiend-Cze)

    OdpovědětVymazat
  8. po tych x rokoch co som tie profesie expil mam len jedno... nasrat!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělá práce, díky za překlad (Hiipster - Shika)

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj, tak se mi včera podařilo dodělat poslední profesi a všechny je mám level 200. Sice jsem nečekala, že je budu dělat 2x (starý a nový systém), ale mám to za sebou;) Je potřeba méně expů, ale že by se cokoliv usnadnilo, to bych tedy neřekla. Všem ostatním držím palce;) majka (Shika)

    OdpovědětVymazat
  11. Svědectví o tom, jak jsem obdržel svou naprogramovanou prázdnou kartu atm, abych mohl vybrat maximálně $5,000 denně.

    Chtěl bych bez výhrad doporučit spolupráci s ATM GENIUS LINKS, jmenuji se Rodriguez Puyol. Programovaná prázdná bankomatová karta již není novinkou ani novým trendem. Byl jsem zdráhavý při nákupu této prázdné bankomatové karty všechno kvůli tomu, co jsem o něm slyšel online, všechno se zdá být příliš dobré, aby to byla pravda, ale byl jsem přesvědčen a šokován, když můj přítel na mém pracovišti jsem dostal od ATM GENIUS LINKS naprogramovanou prázdnou bankomatovou kartu a dnes jsme oba potvrdili, že to opravdu funguje, bez prodlení jsem to udělal. Od té doby jsem z Programované bankomaty dokázal vydělat $5,000 dolarů denně. Jsem tak nadšená, že od chvíle, kdy jsem si objednala a zaplatila za doručení Programované bankomaty, nedostala jsem se scammed a teď jsem byla schopna zařídit svůj život pomocí této Programované bankomaty, nyní vlastním dům a firmu laskavě je kontaktujte ještě dnes a získejte další dotazy a osvícení prostřednictvím e-mailu: atmgeniuslinks@gmail.com nebo WhatsApp +1-781-656-7138.

    Vaše spokojenost je na místě Cíl a vaše práce s nimi bude mít dobrou zkušenost, laskavě je kontaktujte dnes a získejte další dotazy a osvícení prostřednictvím e-mailu: atmgeniuslinks@gmail.com nebo WhatsApp +1-781-656-7138.

    OdpovědětVymazat